Crystal

SILNIK

Wysoką wydajność gwarantują sześciocylindrowe silniki o mocy 144 i 163 KM. Wszystkie silniki serii Crystal pochodzą ze sprawdzonej koncepcji czterosuwowych wysokoprężnych sześciocylindrowych silników wyposażonych w 24 zaworową głowicę i wtrysk paliwa systemu Common Rail.

SKRZYNIA PRZEKŁADNIOWA

Skrzynia przekładniowa jest skonstruowana z naciskiem na prostą obsługę, logiczny schemat włączania biegów niskie straty przy transmisji wysokiej mocy i znakomitą żywotność.Skrzynia przekładniowa dysponuje zakresem 30 prędkość do przodu i 30 prędkość do tyłu.

HYDRAULIKA

Dwa pomocnicze cylindry zapewniają nie tylko równomierne obciążenie ciągnika, ale także maksymalną siłę podnoszenia 85 kN. Trzy-sekcyjny dodatkowy rozdzielacz ze zwrotnym szybkozłączem do swobodnego spływu oleju umożliwia wykorzystanie różnych typów agregacji. Oczywiste jest też wykorzystanie efektywnego układu wspomagania orki EHR Hitchtronic.

KABINA

Amortyzowana kabina wraz z cichym silnikiem tworzy dwa podstawowe elementy komfortowej pracy w nowym Zetorze Crystal.

Crystal

Major 60 |80

SILNIK

  • Certyfikowany 4 cylindrowy rzędowy silnik
  • Pojemność skokowa 2,9 litra
  • Wysokociśnieniowy systém Comon Rail
  • Wydajny system chłodzenia EGR
  • Katalizator utleniający DOC – skutecznie oczyszcza spaliny

Silniki Zetor zawdzięczają swą popularność niskiemu zużyciu paliwa, dużej niezawodności i prostocie konstrukcji, co przekłada się na niską cenę zakupu, niskie koszty eksploatacji, niezawodność i umiarkowane wymagania w zakresie serwisu i konserwacji.

SKRZYNIA PRZEKŁADNIOWA

Ciągniki Major posiadają w pełni zsynchronizowaną czterobiegową skrzynię przekładniową wyposażoną w rewers oraz trzybiegową skrzynię redukcyjną. Ilość biegów to 12 + 12. Prędkość maksymalna 30 km/h.

Opcje obrotów tylnego wału odbioru mocy (WOM) 540/10001. Lub 540/540E

HYDRAULIKA

Model Major wykorzystuje hydraulikę z mechaniczną regulacją. Charakteryzuje się nie tylko dużą siłą udźwigu, ale też płynną regulacją opuszczania, z funkcją hydraulicznej blokady przy transporcie narzędzi włącznie. Traktor jest wyposażony w jednosekcyjny lub dwusekcyjny rozdzielacz z szybkozłączem do wolnego spływu oleju.

KABINA

Kabina jest wygodna i została zaprojektowana z naciskiem na praktyczność. Dużo miejsca i ergonomicznie rozmieszczone elementy obsługi ułatwiają pracę. Na życzenie można wyposażyć ją w klimatyzację. Przeszklony luk dachowy w kabinie ułatwia pracę z ładowaczem czołowym.

Major 60 |80

Proxima

SILNIK

Ciągniki PROXIMA zasilane są rodziną silników marki ZETOR spełniających normy emisji spalin EURO III A, cechującymi się niskimi kosztami eksploatacji oraz wysokim momentem obrotowym. Silniki wyposażono w elastyczne sprzęgło co pozwala na zmniejszenie głośności i bardziej ekonomiczne wykorzystanie.

SKRZYNIA PRZEKŁADNIOWA

Ciągniki wyposażone w pełni synchronizowaną skrzynię 10/2 a w nowej rodzinie podniesiono ergonomie dźwigni sterujących. Ciągniki na zamówienie mogą być wyposażone w skrzynię 12/12 z rewersem lub 20/4 z biegami pełzającymi. Nowy model ciągnika PROXIMA produkowany jest z nową osią napędową CARRARO 20.16, nową konsolą i nośnikiem przedniego zawieszenia. Poprzez zastosowanie nowego przedniego mostu napędowego zwiększono nośność przedniej osi o 20%.

PRZEDNI TUZ i WOM (na zamówienie)

W ciągnikach PROXIMA można zamówić przedni TUZ firmy ZUIDBERG. Nowa konstrukcja przedniego TUZ ma siłę udźwigu 2100 kg. Przedni WOM posiada mokrą tarczę sprzęgła i elektrohydraulicznym sterowanie. Końcówki przedniego WOM mogą mieć końcówki o ilości 6 lub 21 wypustów.

ZETOR z serii PROXIMA to następujące typy ciągników:

  • Zetor Proxima 70 D 4WD – o mocy 65 KM
  • Zetor Proxima 70 B 2WD – o mocy 65 KM
  • Zetor Proxima 70 B 4WD – o mocy 65 KM
  • Zetor Proxima 80 D 4WD – o mocy 77 KM
  • Zetor Proxima 80 B 2WD – o mocy 77 KM
  • Zetor Proxima 80 B 4WD – o mocy 77 KM
  • Zetor Proxima 90 B 2WD – o mocy 87 KM
  • Zetor Proxima 90 B 4 WD – o mocy 87 KM
  • Zetor Proxima 100 B 4WD – o mocy 96 KM

Ciągniki te wyposażone zostały w nowe podnoszone maski. Zmiana ta poprawiła dostęp do silnika i jego osprzętu. Jednocześnie zmiana ta usprawnia obsługę serwisową silnika ( i umożliwia lepsze i sprawniejsze wykonywanie okresowych przeglądów silnika).

Innym ważnym elementem jest zmiana wyglądu (design) na co składa się zmiana maski przedniej a jednocześnie zmiana oświetlenia. Wprowadzane zmiany w oświetleniu, to nie tylko nowe lampy ale ich skuteczniejsze i lepsze oświetlenie drogi podczas jazdy drogami publicznymi, jak również lepsze oświetlenie terenu podczas wykonywania prac polowych. W ciągnikach serii PROXIMA można zwiększyć pojemność zbiornika paliwa do 150 litrów. Inną ważną zmianą konstrukcyjną jest przeniesienie akumulatora pod podłogę kabiny w prawej jej części. Poprawia to dostęp podczas jego obsługi oraz chroni przed silnymi wstrząsami. Wprowadzono ponadto szereg zmian technicznych mniej ważnych ale poprawiających obsługę ciągnika jego wykorzystanie oraz łatwiejszą obsługę przez osoby obsługujące. Przykładową zmianą to potwierdzającą, jest przeniesienie rewersu mechanicznego na konsolę koła kierowniczego z lewej jej strony. Wszystkie ciągniki ZETOR z serii PROXIMA zostały zgodnie z dyrektywą Unii Europejskie wyposażone w silniki spełniające normy emisji spalin EURO III (EEC III).

Ponadto obniżono poziom hałasu w kabinie o 3 dB, co zdecydowanie polepsza warunki pracy operatora.

Proxima

Proxima Plus

SILNIK

Ciągniki PROXIMA PLUS wyposażone są we własną nowoczesną rodzinę silników produkcji ZETOR o mocach 87-107 KM, spełniających normy emisji spalin EURO III A, cechujące się niskimi kosztami użytkowania oraz obsługi.Silniki Proxima Plus są wyposażone w elektryczny wentylator chłodnicy, który poprawia parametry ekonomiczne i redukuje poziom hałasu.

SKRZYNIA PRZEKŁADNIOWA

Skrzynia biegów z rewersem i dwustopniowym wzmacniaczem momentu jest w pełni zsynchronizowana, z liczbą przełożeń 16 do przodu i 16 do tyłu. Takie rozwiązanie sprawia, że ciagniki Proxima Plus są idealne do prac załadunkowych. Wał odbioru mocy wyposażona w sterowanie elektrohydrauliczne; do wyboru są prędkości 540/1000 obr./min/ lub 540/540E obr./min.

MASKA

Ciągniki posiadają nowy wygląd z wypukłą maską, która umożliwia łatwiejsze serwisowanie i obsługę silnika. Nowy wygląd zawiera nowy rodzaj oświetlenia i większą ilość świateł roboczych. Wszystkie główne dźwignie sterujące są ergonomicznie rozmieszczone a analogowa deska rozdzielcza jest bardziej czytelna.

KABINA

Kabina ciagnika Proxima Plus jest przestronna i komfortowa. W opcji są ogrzewane lusterka i ogrzewanie tylnej szyby. Ogromny nacisk położono również na zapewnienie odpowiedniego oświetlenia.

PODWOZIE

Ciągniki z serii Proxima, Proxima Plus i Proxima Power wyposażono w standardową oś tylną o dużej nośności. W porównaniu z poprzednią generacją nośność osi tylnej zwiększono do 5000 kg, by odpowiadała montowanym w tej serii silnikom o większej mocy. Prędkość ciągników zwiększono do 40 km/h dla typów PROXIMA PLUS 100 i PROXIMA PLUS 110.

PROXIMA PLUS to następujące typy ciągników:

  • Zetor Proxima Plus 90 o mocy 87 KM
  • Zetor Proxima Plus 100 o mocy 96 KM
  • Zetor Proxima Plus 110 o mocy 107 KM

Zmiany konstrukcyjne maski w tej serii ciągników są podobne jak w serii PROXIMA, poprawiły one dostęp do silnika i osprzętu, a co za tym idzie ułatwiły czynności serwisowe. Wprowadzona zmiana w oświetleniu to skuteczniejsze i lepsze oświetlenie drogi, jak również lepsze oświetlenie terenu podczas wykonywania prac polowych.

W ciągnikach serii PROXIMA PLUS zwiększono pojemność zbiornika paliwa do 150 litrów. Ponadto w kabinie ciągnika obniżono poziom hałasu o 3 dB, co zdecydowanie polepsza warunki pracy operatora.Ponadto tak jak w ciągnikach serii PROXIMA od stycznia 2008 roku wszystkie ciągniki ZETOR PROXIMA PLUS zostały wyposażone w silniki spełniające normy emisji spalin EURO III (EECIII)

Proxima Plus

Proxima Power

SILNIK

PROXIMA POWER jest napędzana silnikami ZETOR zgodnymi z normami emisji spalin EURO III A, cechującymi siębardzo dobrym stosunkiem mocy i momentu obrotowego do kosztów eksploatacji.

SKRZYNIA PRZEKŁADNIOWA

Mocną stroną serii PROXIMA POWER jest skrzynia z elektrohydraulicznym rewersem najnowszej generacji. 3-stopniowa przekładnia Power Shift i Power Shutle pozwalają operatorowi na bezproblemową zmianę biegów z przednich na tylną po przez 24/24 prędkości. Odpowienie umiejscowienie dźwigni Power Shutle łatwo obsługiwać ją lewą ręką. Dzięki doskonałej przekładni PROXIMA POWER staje się ciągnikiem idealnym do natężonej pracy z ładowaczem.

MASKA

Łatwe podnoszenie w górę jednoczęściowej maski zapewnia nieograniczony dostęp do wszystkich części silnika podczas codziennej obsługi jak i serwisowania.

KABINA

PROXIMA POWER posiada bardzo przestronną i wygodną kabinę nawet dla wysokich operatorów, a najczęściej używane elementy sterujące znajdują się w prawej części kabiny. Przełączniki zostały ergonomicznie zaprojektowane w konsoli pulpitu operatora co sprawia, że jazda jest przyjemnością.

WOM

WOM z możliwością obrotu w lewo i prawo posiada sterowane elektrohydraulicznie wielodyskowe sprzęgło zaprojektowane do pracy z silnikami o wysokich momentach obrotowych. Ergonomicznie umieszczony włącznik WOM jest zintegrowany z prawą stroną ramy kabiny, umożliwia płynne uruchamianie osprzętu, niezależnie od jego wielkości. Funkcja automatycznej zmiany przełożeń wzmacniacza, z możliwością programowania przez użytkownika w zależności od obciążenia silnika, to standartowy element wyposażenia.

PROXIMA POWER to następujące typy ciągników:

  • Zetor Proxima Power 90 o mocy 87 KM
  • Zetor Proxima Power 100 o mocy 96 KM
  • Zetor Proxima Power 110 o mocy 107 KM
  • Zetor Proxima Power 120 o mocy 117 KM
Proxima Power

Forterra

SILNIK

W ciągnikach ZETOR FORTERRA zastosowano nowoczesne i niezawodne silniki produkcji ZETOR, spełniające normę emisji spalin EURO III A. Silniki wyposażone są w wentylator, który zawiera sprzęgło temperaturowe mające duży wpływ na ekonomiczne użytkowanie ciągnika i obniżenie poziomu hałasu.

SKRZYNIA PRZEKŁADNIOWA

Wytrzymała i dopracowana konstrukcja skrzyni biegów. Wzmacniacz momentu i sprzęgło WOM wyposażone są w nowy elektrohydrauliczny rozdzielacz.

PRZEDNI TUZ i PRZEDNI WOM (opcja)

Ciągnik ZETOR FORTERRA można wyposażyć w przedni TUZ i przedni WOM firmy ZUIDBERG:siła udźwigu przedniego TUZ 3500 kg przedni WOM jest wyposażony w tarczowe sprzęgło mokre i elektrohydrauliczne sterowanie.końcówka WOM może mieć 6 lub 21 wypustów.

W serii ciągników ZETOR FORTERRA również wprowadzone zostały zmiany konstrukcyjne w ciągnikach:

  • Zetor Forterra 95 o mocy 90 KM
  • Zetor Forterra 105 o mocy 101 KM

Wprowadzone zmiany to przede wszystkim nowy silnik spełniający normy emisji spalin EURO III (EEC III).Ważną zmianą konstrukcyjna jest przeniesienie akumulatora pod podłogę kabiny, co poprawiło dostęp do jego obsługi a ponadto przedłuży jego żywotność.

Ciągniki wyżej wymienione serii FORTERRA oraz Zetor Forterra 115 o mocy 110 KM, Zetor Forterra 125 o mocy 122 KM, Zetor Forterra 135 o mocy 137 KM, wyposażone są w podnośnik EHR Bosch o udźwigu podnośnika 5.850 kg. Ponadto w ciągnikach serii FORTERRA obniżono poziom hałasu w kabinie o 3 dB, co zdecydowanie polepsza warunki pracy operatora.

Wszystkie typy ciągników ZETOR wyposażone są w dżwignie dolne z końcówkami CBM kategorii II oraz zaczep przesuwny,we wszystkich typach ciągników istnieje możliwość zamontowania siedziska GRAMMERA oraz GRAMMERA pneumatycznego,zwiększono udźwig przedniego TUZ do 3500 kg.

Forterra

Forterra HD

SILNIK

  • zawsze precyzyjne wykonanie z użyciem najlepszych materiałów
  • bardzo niskie zużycie płynów eksploatacyjnych
  • mechaniczna pompa wtryskowa
  • dwa wały wyważające
  • chłodzenie dna tłoka olejem pod ciśnieniem
  • opcja montażu podgrzewacza płynu chłodzącego
  • świeca żarowa w każdym cylindrze

SKRZYNIA PRZEKŁADNIOWA

Pięciostopniowa skrzynia biegów z dwoma zakresami prędkości jazdy, trzystopniowym wzmacniaczem i  rewersem pod obciążeniem (30/30) spełnia wysokie wymagania w zakresie komfortu. Dwa mokre sprzęgła wielotarczowe są niezawodne, a rewers płynny.

HYDRAULIKA

Forterra HD ma dodatkowy, czterosekcyjny rozdzielacz hydrauliczny ze sterowaniem elektrohydraulicznym. W połączeniu z CBM kategorii III oferuje szeroki wybór urządzeń do agregacji. Aby ułatwić i podnieść jakość prac polowych ciągnik został wyposażony w automatykę czynności na uwrociach.

KABINA

Wygoda i przyjazny użytkownikowi, ergonomiczny układ wyróżniają kabiny serii Forterra. Wszystko zostało zaprojektowane pod kątem obsługi ciągnika, tak, aby zwiększyć komfort i wydajność pracy w każdym terenie i środowisku.

Forterra HD

Forterra HSX

SILNIK

Nowy 16 – zaworowy silnik charakteryzuje się wysokim stopniem wzmocnienia momentu obrotowego (36 %), świetnym startem nawet w niekorzystnych warunkach temperaturowych, długą żywotnością i niskim zużyciem paliwa, potwierdzonym przez Niemieckie Towarzystwo Rolnicze DLG. Wysoką moc gwarantuje nie tylko ulepszona głowica cylindrów, ale także zmienione kanały ssące i nowy system wtrysku paliwa. Silnik wyposażony został także w filtr cząstek stałych w celu obniżenia poziomu emisji.

SKRZYNIA PRZEKŁADNIOWA.UKŁAD HYDRAULICZNY i WOM

Nowa, 5-cio stopniowa synchronizowana skrzynia biegów posiada łącznie 30 + 30 biegów, uzupełnia ją 3-stopniowy automatyczny wzmacniacz momentu o ciśnieniu zwiększonym do 19 barów. Przekładnia powershift z systemem HSX daje możliwość półautomatycznej preselekcji. Nowy elektrohydrauliczny rewers włączany jest pod obciążeniem (tzw. Power Shuttle), co daje większy komfort i wartość użytkową. Hydrauliczne jest także sterowanie obrotami wałka odbioru mocy. Udźwig do 7000 kg i równomierne obciążenie ciągnika zapewniają dwa zewnętrzne pomocnicze cylindry hydrauliczne. Filtr średniociśnieniowy zapewnia niezawodność hydrauliki. Dzięki rozstawowi osi 2490 mm Forterra HSX jest stabilniejsza i bezpieczniejsza.

HITCHTRONIC

Kolejną nowością jest opatentowana przez Zetor we współpracy z Bosch Rexroth rewolucyjna funkcja automatycznego sterowania tylnym trzypunktowym układem zawieszenia HitchTronic, dzięki której traktor podczas orki dostosowuje się sam do każdego terenu. Praca stanie się dużo łatwiejsza i bardziej efektywna zarówno dla początkującego, jak i dla doświadczonego traktorzysty. Nieważna jest także jakość gleby czy typ maszyny. Na dodatek uruchomienie HitchTronic oszczędza paliwo, przyczyniając się do ochrony środowiska naturalnego.

KABINA.KOMFORT i BEZPIECZEŃSTWO

Deska rozdzielcza jest wyposażona w wyświetlacz LCD podający w komfortowy sposób informacje dla obsługi i serwisu, a w siedzeniu kierowcy znajduje się wyłącznik bezpieczeństwa, który uniemożliwia start silnika lub ruszenie traktora, jeśli traktorzysta na nim nie siedzi. Dzięki posadowieniu kabiny na silentblokach i zastosowaniu nowych komponowanych materiałów podłogowych nastąpiło znaczne ograniczenie przenoszenia hałasu i wibracji na stanowisko traktorzysty.

Forterra HSX
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Ok